27 Eylül 2013 Cuma

Mangırcı Kuzey Mahmuzu (12.08.2013)

Aladağlar' da güzel bir duvar tırmanışı, uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü fırsatını yakalayamadığım bir faaliyet.

Kulüp faaliyetini ve tatili de fırsat bilerek gittiğim Aladağlar dağ evinde Barış (Çelik)' la buluştuk. Sohbet arasında "Mangıcı" geçmesiyle bu tırmanış macerası da başlamış oldu.

Kulüp faaliyetine üç, dört gün daha vardı. Biz de planımızı ona göre yaptık.

11 Ağustos 2013 saat 13:15 te Dağ Evin'den başlayan yürüyüşümüz 17:20 de Emni vadisinde son buldu.

(04:30) Bir şeyler yedikten sonra 04:30 gibi tırmanışa başlamak için erkenden kalktık.

Saat 05:00 Misafirimiz var.

(05:27) Rotaya giden yolu bilmediğimiz için havanında biraz ışımasını bekleyerek 05:27 de rota altına doğru yürüyüşe geçtik. Patika bizi Mangırcının karşısında ki tepeye doğru götürdüğü için pek tercih etmedik. O yüzden vadiden Mangırcıyı kertenez alarak yürümeye devam ettik. Bunun iyi bir tercih olmadığını daha sonra öğrenecektik.

Tavsiyemiz her ne kadar yanlış bir yere gidiyormuş izlenimi verse de aşağıdan itibaren patikayı takip edin. Daha az yorucu ve çok çok daha az çarşak tırmanıyorsunuz. Bu patika tur şirketlerinin de yürüyüş için kullandıkları oldukça temiz ve daha az yorucu bir seçenek.

Rota altına giden yolun bu kadar zahmetli gelmesinin bir sebebi de Barış' ın yanında olan Mangırcı fotoğrafında ki hile!? Bir faaliyet raporundan indirmiş resim Mangırcının karşısında ki tepeden çekilmiş.

Patikayı takip etmezseniz 500, 600 metrelik çarşakta ve kaya etaplarında tırmanmanız gerekiyor. Ez az yarım saat kaybettiriyor. Patikayı takip ederseniz de yaklaşık 100 metrelik bir çarşak tırmanışı var.

(07:27) Uzun süredir böyle bir tırmanış yapmadığım için rotanın altına gelmenin en az rotayı tırmanmak kadar zor olduğunu unutmuşum. Neyse ki haftada bir yapmaya çalıştığım koşuların ekmeğini yemek güzeldi.

(07:45) Rotanın altında 15 dakikalık bir dinlemeden sonra 07:45 te ilk ip boyuna girdik. "5 dereceymiş! Acaba botlarla devam mı etsek?" düşüncemizin yanlışlığı daha ilk hamlelerde kendini gösteriyor. Ufak bir boy problemi ve tabi ki ısınmadan yapılan hamleler.

Moral bozucu ilk hamleler :)

Rotanın girişinde ki boy promlem! biraz moral bozukluğu yapsa da rotaya daha da konsantre olmanız için sizi motive diyor.

İp boyları:

7. 5+ (tıkaç kaya - altından) 20mt. Barış Çelik
8. 6+ 50mt. Barış Çelik
9. 16:25 4 30mt Burak Başaran

(16:25) Rotanın üstüne varış.

Zirvede yarım saatlik bir mola ve malzemeleri toparladıktan sonra dönüş yolunu gösteren babaları aramaya koyulduk ama bulamadık. Barış' ın aşağıda kırmızı bir perlon görüyorum demesiyle oldukça eğimli bir yamaçtan aşağıya inmeye başladık. Yanlış tercih yaparak girdiğimiz iniş etabı en az 4+... İp açmadık fakat oldukça dikkatli bir şekilde iki tane perlonlu istasyon ve bir tane de takozlu yan geçiş! istasyonu geçtikten sonra asıl  iniş vadisinin sonuna gelebildik.

İniş yolunu tam olarak bulamasakta en azından şunu söyleyebiliriz. Aşağı indiğini tahmin ettiğiniz sağda ki ilk iki vadi yanlış tercih... Eğer 4+ 5- lik inişleri göze alacaksanız ikinciyi tercih edin.

İniş vadisinden sonra 500-600 metrelik bir çarşakla tur şirketlerinin de kullandığı düzgün bir patikaya geliniyor. Rotanın altına gelene kadar da kullanmanız gereken patika bu.

(19:25) Kamp alanına vardık. Birşeyler yedikten sonra erkenden yattık ve Ertesi gün de yürüyerek Dağ Evine yeniden geldik.